نیوز آبادان
بخشدار حمیل از احداث کانال روستای گردی دیزگران با طول۱۸۸ متر خبر داد
14 دی 1395 ساعت 12:42 | بازديد : 949 | نويسنده : | ( نظرات )

ابراهیم پیرویسی از احداث کانال روستای گردی دیزگران با طول 188 متر با هزینه 165 میلیون ریال و احداث پل با هزینه 50 میلیون ریال خبر داد.

 بخشدار حمیل گفت : احداث کانال روستای گردی دیزگران می باشد . این کانال به طول 188 متر با هزینه 165 میلیون ریال و احداث پل با هزینه 50 میلیون ریال از محل اعتبارات عمرانی دفتر امور روستایی ، با نظارت بخشداری حمیل و توسط دهیاری محترم روستا به بهره برداری رسید .

وی افزود :احداث کانال بتنی با اعتباری بالغ بر 350 میلیون ریال توسط اداره راه و شهرسازی شهرستان اسلام آبادغرب در همین روستابه بهره برداری رسید

پیرویسی تصریح کرد : در سال های اخیر و در زمان بارندگی ، مسیر فوق به علت سیلاب مشکلاتی را برای ساکنین به وجود آورده بود که با احداث این کانال مشکل آبگرفتگی روستا برای همیشه رفع گردید.

خبرآنلاین/

|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0


فلاحت پیشه: توسعه روستاها از مهاجرت جلوگیری می کند
14 دی 1395 ساعت 12:42 | بازديد : 882 | نويسنده : | ( نظرات )
نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توسعه روستاها از مهاجرت جلوگیری می کند، گفت: روستاها نباید از روند توسعه و اشتغال در کشور محروم بمانند. پایگاه خبری امید

حشمت الله فلاحت پیشه در نشست علنی امروز (یکشنبه 14 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با لایحه اعطای تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در روستاها با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته عشایری و مرزی گفت: این ضرورت وجود دارد و مجلس نیز باید این ضرورت را تشخیص دهد.

وی افزود: متاسفانه درسال های اخیر،بخش محدودی از اعتبارات عمرانی به روستاها اختصاص داده شده است،اما تقریباً از همه امکانات و توسعه محروم هستند،بدین معنا که اگر اشتغال ایجاد شده این اشتغال در روستاها اتفاق نیفتاده و در بسیاری از موارد که تسهیلات در اختیار آنها قرار گرفته،به دلیل عدم بازپرداخت آنها را تبدیل به ورشکستگان کوچک کرده است.

با اجرای طرح برداشت از صندوق توسعه ملی ،روستاها از روند توسعه و اشتغال در کشور محروم نمی مانند

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:کاری که دولت قصد انجام آن را در این لایحه دارد،این است که 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی را برای اشتغالزایی در روستاها،سرمایه گذاری کند و به دنبال اخذ مجوز آن از مجلس است که این کار،کار بسیار خوبی است و ما با آن موافقیم،چراکه هرچه در روستاها کارهای اینچنینی صورت گیرد،به تولید کمک شده است و روستاها از روند توسعه و اشتغال در کشور محروم نخواهند ماند.

وی گفت: با ارائه این تسهیلات به روستاییان،مانع مهاجرت آنها به شهر می شویم و زندگی در روستا را به صرفه کرده و بخشی از مشکلات اشتغال در روستاها را حل می کنیم.

فلاحت پیشه خاطرنشان کرد:در گذشته مقام معظم رهبری برای پرداخت صندوق ها در حوزه های مختلف و در جهت حل مشکلات اساسی جامعه، تاییداتی فرموده اند که یکی از این موارد مسائل مربوط به آب بود که در حال حاضر نیز این امکان فراهم است که این مشکل را نزد خود ایشان رفع کنیم، از این رو از دوستان می خواهم به یک فوریت این لایحه رأی داده تا با فرصت به وجود آمده جزئیات آن را در کمیسیون بررسی کنیم

|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0


«حشمت‌الله فلاحت‌پیشه» در قابی متفاوت
14 دی 1395 ساعت 12:42 | بازديد : 816 | نويسنده : | ( نظرات )

گپ‌وگفت با چهره‌ای که همیشه در قاب شهرت، دست‌نیافتنی به نظر می‌رسد، اینکه چگونه زندگی می‌کند و بی‌هیچ تکلّفی از دغدغه‌های ساده و روزمره زندگی شخصی‌اش بگوید، بی‌شک خواندنش نه‌تنها خالی از لطف نیست بلکه جذاب به‌نظر می‌رسد.  

در کافه گپ این هفته سراغ «حشمت‌الله فلاحت‌پیشه» رفته و صحبت از ریزه‌کاری‌های زندگی این نماینده دوره‌ هفتم، هشتم و دهم مجلس شورای اسلامی، گپ‌وگفتی خواندنی را رقم زد

* شما چند خواهر و برادر دارید و در چه خانواده‌ای بزرگ شده‌اید؟

در یک خانواده‌ای مذهبی و کارگر-کشاورز در شهرستان اسلام‌آباد غرب بزرگ شدم که ۵ برادر هستیم و ۶ خواهر. در سال ۱۳۶۸ که در دانشگاه تهران قبول شدم به تهران نقل‌مکان کردم ولی سایر اعضای خانواده‌ام همچنان در شهرستان اسلام‌آباد غرب زندگی می‌کنند.

* در دوران کودکی‌تان بیشتر چه تفریح و سرگرمی داشتید؟

مهم‌ترین بازی من در طول زندگی فوتبال بوده که در حال حاضر هم فرصتی دست بدهد به فوتبال و شنا می‌پردازم.

* چطور با همسرتان آشنا شدید و به چه وسیله‌ای ازدواجتان صورت گرفت؟

خانواده همسرم با ما همسایه دیواربه‌دیوار بود و یک خانواده هم‌سطح از قشر متوسط شهری بودند.

* جشن ازدواج شما به چه نحوی برپا شد؟

در کوچه بن‌بست خودمان منزل خود و چند همسایه را خالی کردیم و در محیطی گرم و صمیمی یک جشن سنتی برپا شد و البته ما ماشین عروس هم نداشتیم و در همان کوچه دست همسرم را گرفتم به خانه خودم بردم.

 *مهریه همسرتان چقدر بود؟

در سال ۱۳۷۶ که ازدواج کردیم تعداد ۱۴ سکه بهار آزادی مهریه همسرم بود.

*اوایل ازدواج و زندگی مشترک وضع زندگی‌تان به چه شکل بود؟

بلافاصله بعد از ازدواج در خوابگاه مطهری دوره دکترای دانشگاه تربیت مدرس در یک اتاق زندگی خودم را شروع کردم و در همان اتاق هم یک اجاق خوراک‌پزی داشتیم هم محل زندگی بود و هم محل درس خواندن. بعد از یک سال این اتاق به یک خوابگاه ۴۱ متری در دانشگاه تربیت مدرس پل گیشا تبدیل شد و ۶ سال در آنجا ساکن بودیم پس از آن بعد از اخطار دانشگاه برای تخلیه، در خیابان درختی تهران دو سال در یک خانه مستأجر شدیم و چون آن زمان روزنامه‌نگار روزنامه رسالت بودم، در کوی روزنامه‌نگاران برای یک واحد ۵۸ متری در خیابان نواب ثبت‌نام کردم که ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان آن را نقد پرداخت کردم و ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان دیگر وام جعاله بود. این اولین منزلی بود که توانستم بخرم و همان سال‌ها که در خیابان نواب بودیم من رأی آوردم و نماینده شدم.

*شما چند فرزند دارید؟ به چه کاری مشغول هستند؟

۳ فرزند دارم. دختر بزرگم زینب که عصر عاشورا به دنیا آمد. دختر دومم زهرا هم در اربعین به دنیا آمد و رضا هم فرزند سوم که هر ۳ محصل هستند.

* آیا فرزندانتان مایل هستند در حوزه کاری شما مشغول به کار شوند؟

من فرزندانم را در تحصیل و انتخاب شغل آزاد گذاشتم دو دخترم علاقه‌مند به رشته‌های پزشکی هستند ولی رضا، سرش برای سیاست درد می‌کند و هنگام سخنرانی‌های من همیشه کنارم حضور دارد و برای مردم دست تکان می‌دهد.

* چقدر اهل خرید هدیه برای همسرتان هستید و فکر می‌کنید چه هدیه‌ای ایشان را خیلی خوشحال می‌کند؟

من خیلی اهل خرید هدیه در مناسبت‌ها و اعیاد سال هستم؛ اما در هدیه خریدن به پای همسرم نمی‌رسم و معمولاً کم می‌آورم.

* با توجه به مشغله‌هایی که دارید، در کارهای منزل به همسرتان کمک می‌کنید؟

بله. چون حدود ۸ سال در خوابگاه مجردی زندگی کردم در برخی از حوزه‌ها فوق تخصص دارم و در پخت غذاهای مورد علاقه خودم مثل آبگوشت و قیمه اجازه نمی‌دهم ایشان دخالت کنند.

* اگر وقت خالی داشته باشید، عموماً به چه کاری مشغول می‌شوید؟

من عاشق مطالعه هستم و بعد از آن علاقه‌مند به سفر هستم با خانواده با اتومبیل سفر می‌کنیم و حتی شب هم در چادر به سر می‌بریم. درواقع به این‌گونه سفر کردن بسیار علاقه‌مندم.

* همسرتان هیچ‌وقت از اینکه شما زیاد کار می‌کنید و ممکن است به خانواده کمتر برسید، ناراضی نبودند، گله‌ای نکرده‌اند؟

بله. بعضاً گله‌مند هستند ولی معمولاً در حوزه‌های مددکاری که بخشی از کار بنده است مشارکت دارند البته باقی کارهای منزل را ایشان به تنهایی انجام می‌دهند. ضمن اینکه پرداخت اقساط و امور مربوط به مدرسه بچه‌ها هم به عهده ایشان است.

* در خانه چقدر عصبانی می‌شوید و اگر عصبانی شوید، برای آرام کردن خودتان چه می‌کنید؟

بعضی وقت‌ها واقعاً عصبانی می‌شوم اما اکثر اوقات اهل شوخی کردن هستم و در منزل با بچه‌ها بازی می‌کنم به‌خصوص در خانه با رضا فوتبال بازی می‌کنیم درواقع دیگران را بیشتر عصبانی می‌کنم به‌خصوص همسرم. من یک مقدار اهل هم‌نشینی با دوستانم هستم و هنوز دوستی‌های خودم با دوستان کوی دانشگاه را حفظ کردم و این امر برای رسیدن به آرامش خیلی مؤثر است.

*هر دو نفر در اوج تفاهم هم که باشند، در زندگی مشترکشان اختلاف‌نظر و دعوا پیش می‌آید. شما عموماً چگونه این اختلافات را حل می‌کنید؟

در اوایل ازدواج من خیلی جدی عصبانی می‌شدم و مورد را خیلی جدی پیش می‌بردم و در نهایت من بازنده بودم همیشه نظر همسرم درست بود.

*چه پیشنهادی دارید برای جوانانی که در آستانه شروع زندگی مشترک هستند؟

اعتقاد من بر این است که دختر و پسرها قبل از اینکه به زندگی فکر کنند به عشق فکر کنند. نظر من در مورد عشق همان نظریه نیمه گمشده است. جوانان سعی کنند در امر ازدواج نیمه گمشده خودشان را پیدا کنند.

منبع:هفته نامه نماینده/

|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0


فرماندار دالاهو : کمبود را می توان تحمل کرد اما کم کاری قابل قبول نیست
14 دی 1395 ساعت 12:42 | بازديد : 906 | نويسنده : | ( نظرات )

فرماندار دالاهو با بیان اینکه می شود کمبودهای اعتباری و امکانات را مانند هشت سال جنگ تحمیلی تحمل کرد ولی کم کاری مدیران قابل قبول نیست و هر مدیری در حوزه وظیفه خود کم کاری کند مدیون مردم خواهد شد.

مراد علی تاتار در جلسه ای که با حضور نماینده مجلس، مسوولان و اعضای شورای شهر و دهیاران این شهرستان برگزار شد، افزود: مدیران دستگاه های اجرایی باید برای تمام دوران مدیریت خود برنامه ریزی داشته باشند و از مدیری پذیرفته نیست بگوید نمی توان کار کند مگر واقعا از حیطه وظایف و اختیارات او خارج باشد.

وی، تشکیل جلسه اعضای شورای شهر و دهیاران شهرستان را در راستای رسیدگی به امور و پیگیری مصوبات و مشکلات شهرستان اقدامی بسیار مهم دانست و گفت: باید دبیرخانه و اعضای آن مصوبات و برنامه های شهرستان را رصد و پیگیری کنند تا حداکثر استفاده از زمان برنامه ها را ببریم.


در ادامه این جلسه حشمت الله فلاحت پیشه نماینده مردم دالاهو و اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی نیز خواستار تشکیل منظم ماهیانه نشست شورای شهر و دهیاران شد.
وی با بیان اینکه برای حفظ وحدت و یکپارچگی بین مسلمین این جلسات در مساجد تشکیل شود، گفت: در مجلس شورای اسلامی برای دفاع از حق سهمیه و اعتبارات شهرستان و استان تمام تلاش خود را انجام خواهد داد.
وی پیگیری بازگشایی مرز و احداث پتروشیمی اسلام آبادغرب، ساماندهی و برقراری مستمری بسیجیان و رزمندگان معسر دوران دفاع مقدس و پیگیری راه آهن غرب کشور را از عمده فعالیت های خود در دوران جدید نمایندگی مجلس عنوان کرد.

|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0


نمایشگاه نقاشی و طراحی چهره آثار منتخب میلاد مهدویان
14 دی 1395 ساعت 12:41 | بازديد : 888 | نويسنده : | ( نظرات )

همزمان با دهه مبارک فجر و با حضور مسئولان: نمایشگاه نقاشی و طراحی چهره ، آثار منتخب میلاد مهدیان در بردخون افتتاح شد

به گزارش سایت خبری بردخون نیوز ؛ مسئول مجتمع فرهنگی هنری بردخون در این آیین اظهار داشت : دهه فجر یادآور هنرمندی مردم ایران در صحنه دفاع از ارزش های اسلامی و انقلابی بود که متحد و منسجم به پا خاستند و کاخ ظلم را واژگون کردند.

نامجو زحمتکش افزود : برنامه های فرهنگی هنری در ایام دهه فجر شور و حال دیگری دارد و هنرمندان ومردم برای فعالیت در این ایام شور خاصی دارند و برای پاسداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی تلاش می کنند.

وی اضافه کرد : در ایام دهه فجر علاوه بر مدارس، برنامه های متنوعی نظیر اجرای جنگ شادی، نمایش فیلم، شب شعر، جشنواره بازی های بومی محلی، اجرای تئاتر و موسیقی خواهیم داشت که مراکز فرهنگی هنری برای اجرای آن اهتمام و جدیت دارند .  

 

مسئول نمایشگاه نقاشی نیز گفت: این نمایشگاه با20 تابلو در4سبک مختلف طراحی، سیاه قلم، رنگ روغن و مداد رنگی دایر شده است که تا پایان بهمن ماه ادامه دارد و آماده بازدید عموم می باشد .

میلاد مهدویان افزود: موضوع نمایشگاه نقاشی منظره و طراحی چهره می باشد که در زمینه برگزاری آن ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های دیّر و دشتی، مجتمع فرهنگی هنری بردخون، ستاد دهه فجر و هیات محبان اهلبیت همکاری داشته اند.

|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0


اردوی یک روزه دانش آموزان بردخون کهنه به بوشهر+عکس
14 دی 1395 ساعت 12:41 | بازديد : 996 | نويسنده : | ( نظرات )

به گزارش سایت خبری بردخون نیوز ؛ اردوی یک روزه ی دانش آموزان کلاس های تابستانه قرآنی که زیر نظر کانون فرهنگی هنری قمربنی هاشم مسجد امیرالمومنین روستای بردخون کهنه و با همکاری امور پرورشی دبستان ۱۵ خرداد این روستا بود ، انجام گرفت .

 

۲۰۱۵۱

IMG_7111

IMG_7113

IMG_7116

IMG_7123

IMG_7143

IMG_7144

IMG_7152

IMG_7160

IMG_7176

IMG_7191

IMG_7194

IMG_7196

IMG_7203

IMG_7212

 

|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0


مردم بردخون کهنه خواستار جلسه علنی با حضور شورا و مردم روستا شدند
14 دی 1395 ساعت 12:41 | بازديد : 843 | نويسنده : | ( نظرات )

به گزارش سایت خبری بردخون نیوز ؛ مردم بردخون کهنه جهت بیان مشکلات خود و نیز مطلع شدن از گزارش کار شورا و دهیاری ، خواستار جلسه علنی با حضور شورا و مردم روستا شدند .

 

در پی این درخواست ، خبرنگار بردخون نیوز در گفتگویی با شورای روستای بردخون کهنه ، یکی از اعضای شوا در خصوص این خواسته ی مردم روستا بیان کرد : شورای روستای بردخون کهنه طی هماهنگی با یکدیگر به نتیجه رسیده ایم که تمام جلسات را غیر علنی و بدون حضور مردم روستا برگزار کنیم .

 

ایشان افزودند : با انتقادات مردم نسبت به شورا رضایت کافی نداریم ؛ شورا برنامه های از قبل تعیین کرده ی خود را انجام خواهد داد .

اینک مردم باز هم پاسخ مناسبی را از شورا نگرفتند . جهت اطلاع مسئولین بخش و شهرستان /

|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0


طرح تحول سلامت دهان و دندان در مدارس ابتدایی بردخون کهنه آغاز شد/عکس
14 دی 1395 ساعت 12:41 | بازديد : 975 | نويسنده : | ( نظرات )
طرح تحول سلامت دهان و دندان با هدف پیشگیری از بیماری های دهان و دندان ، دریافت خدمات وارنیش فلوراید و غربالگری پوسیدگی دندان های دانش آموزان ۶ تا ۱۲ سال در مدارس ابتدایی روستای بردخون کهنه آغاز شد .

 

به گزارش سایت خبری بردخون نیوز ؛ حسین مهدویان ، بهورز خانه بهداشت بردخون کهنه بیان کرد : طرح سلامت بهداشت دهان و دندان یک طرح ملی است که هر ساله در مدارس روستای بردخون کهنه همزمان با سطح کشور اجرایی می شود و این طرح شامل خدمات پیشگیری از آسیب های دندانی در بین دانش آموزان می شود .

 

app64328

 

مهدویان گفت : این طرح تا پایان آبان ادامه خواهد داشت و در کنار اجرای این طرح آموزش های لازم در خصوص مراقبت از دهان و دندان و نحوه صحیح مسواک زدن به دانش آموزان داده خواهد شد .
ایشان در ادامه افزود : این طرح در دو نوبت به فاصله شش ماه برای دانش آموزان اول تا ششم ابتدایی اجرایی می شود .
وی همچنین شب گذشته در امامزاده شاهزاده محمد روستای بردخون کهنه جلسه ای را با موضوع دیابت و با حضور جمعی از خواهران و مادران روستا برگزار کرد .
 
ap3j25382
۴۴tttg
|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0


سکوت مردم و سکوت شورا در روستای بردخون کهنه
14 دی 1395 ساعت 12:41 | بازديد : 889 | نويسنده : | ( نظرات )

 

توجه : این خبر بدلیل عدم همکاری مردم از دفاعیه ای که به نفع آنها شده بود حذف گردید .
( خلایق هرچه لایق )

------------------------------------------------------------------------

توجه : این خبر بدلیل عدم همکاری مردم از دفاعیه ای که به نفع آنها شده بود حذف گردید .
( خلایق هرچه لایق )

-----------------------------------------------------------------------

توجه : این خبر بدلیل عدم همکاری مردم از دفاعیه ای که به نفع آنها شده بود حذف گردید .
( خلایق هرچه لایق )

 

سایت خبری بردخون نیوز

|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0


قربانی اول ماه صفر در روستای بردخون کهنه
14 دی 1395 ساعت 12:41 | بازديد : 859 | نويسنده : | ( نظرات )

ماه صفر دومین ماه قمری پس از محرم است که در بین مردم به بد یُمنی مشهور است .

 

به گزارش سایت خبری بردخون نیوز ؛ در چرایی بدیمنی ماه صفر دلایلی از جمله رحلت پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن (ع) و امام رضا (ع) در این ماه را ذکر می کنند، همچنین ابتدای ماه صفر با ورود کاروان اسرا به شهر شام مصادف است ، آغاز جنگ صفین نیز در نخستین روز صفر بوده است .

 

در برخی از روایات اسلامی آمده است که مسلمانان از انجام کارهای مهم در ماه صفر، پرهیز و برای دفع آفات و بلایای این ماه بسیار صدقه دهند.

 

در ماه صفر بزرگترین مصیبت وارده به امت اسلامی یعنی رحلت پیامبر اعظم (ص) رخ داده است؛ از این رو این ماه را ماه مصیبت و عزا می خوانند و شیعیان در این ماه بسیار محزون هستند .
مردم برای در امان ماندن از نحسی ماه صفر در نخستین روز این ماه با قربانی کردن و دادن صدقه، خود و اعضای خانواده را از نحسی این ماه دور می کنند .

 

به همین مناسبت ، همزمان با آغاز ماه صفر ، مراسم قربانی گوسفند در روستای بردخون کهنه برگزار گردید .

 

 

|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0


بک لینک در 550 (وبلاگ و وبسایت) با اتوریتی بالا

منوي کاربري


عضو شويد


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشي رمز عبور؟

عضويت سريع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نويسندگان
نظر سنجي

آخرين مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تبلیغات متنی
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

دانلود اهنگ شاددانلود رمان عاشقانه بدون سانسور سیستم وبلاگدهیخرید هاست لینوکس طراحی چتروم در تبریزکانکس مسکونی ارزانثبت شرکت ارزان قیمت بیت کوئینسایت طراحیازاد طرح دانلود بازی بدون سانسور دانلود والپیپر عاشقانه جدید دانلود فیلم خارجیدانلود کلیپ خنده دار آشپزی ایرانیعکس نوشته های عاشقانه دانلود نرم افزار 2017 اطلاعات پزشکی پنل اس ام اس انجمن تفریحی حد و حدود دکوراسیون داخلی اداری مجله پوست و مو رابطه جنسی در دوران عقد سایت قرانی دانلود موزیک جدید عکس و بیوگرافی دانلود بازی انلاین دنا موو دانلود نرم افزار سایت سرگرمی تکناز شلوغ چت الوند وب فیلم ایرانی 96 تور اروپا ارزان مجله خودرو خارجی بازی اندروید رایگان دانلود اهنگ قدیمی دعای خوابدعا برای پولدار شدن خبرگزاری بورس دانلود اهنگ ایرانی دانلود عکس متن داربای کاسیو اخبار روز ایران و جهان سایت تفریحی و سرگرمی دانلود آهنگ جدید احسان خواجه امیری ضرب المثل های خنده دار دانلود بازی چند نفره اندروید قیمت انگشتر جواهر سایت ماشین خودرو برلیانس محصولات ورزشی دانلود کلیپ آموزش رقص دانلود نرم افزار تلگرام دانلود عکس عاشقانه اخبار سیاسی اس ام اس آرزوی سفر خوش آلاله چت مجله غزاله دانلود عکس اس ام اس تولد عاشقانه دانلود والپیپر اچ دی دانلود آزمون رشته ریاضی دانلود نرم افزار دوست دختر یابی دانلود نرم افزار حسابداری رایگان تعرفه طراحی چت روم پایگاه خبری دانلود کتاب آموزش سحر و جادو قیمت خط موبایل ثابت مدل مانتو تنگ و کوتاه نمونه سوالات تافل دعا ثمانین ایه دانلود کلیپ جنیفر لوپز مدل لباس پاکستانی سایت تفریحی سرگرمی سایت تفریحی سرگرمی دانلود موزیک ایرانی