گفتگو با رئیس بنیاد شهید شهرستان سمنان
نیوز آبادان
گفتگو با رئیس بنیاد شهید شهرستان سمنان
14 دی 1395 ساعت 13:18 | بازديد : 989 | نويسنده : | ( نظرات )

گفتگوی وبلاگ سرخه ای ها با جناب آقای عباسعلی آراسته، رئیس بنیاد شهید شهرستان سمنان

 95.01.22

 

1- لطفا بیوگرافی مختصر خود را برایمان بگویید؟

من عباسعلی آراسته فرزند علی آراسته و محترم اکرم متولد 1350.01.01 در شهر گنبد کاووس (استان گلستان) می باشم. دوران ابتدایی را در شهر گنبد خواندم و پس از مهاجرت به سمنان در سال 1361 به همراه خانواده ساکن سمنان شدم. پس از اخذ دیپلم در رشته ریاضی و فیزیک از دبیرستان دهخدای سمنان به خدمت سربازی رفته و پس از یایان خدمت و در سال 1373 به استخدام رسمی بنیاد شهید سمنان در آمدم. در سال 1373 در دانشگاه آزادسمنان در رشته حسابداری پذیرفته شدم و مدرک کارشناسی را در سال 1378 اخذ نمود. در تیر ماه 1378 با خانم قدس که خواهر دو شهید و یک جانباز است ازدواج نمودم که حاصل این ازدواج دو فرزند می باشد. در حال حاضر دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مدیریت منابع انسانی دانشگاه آزاد شاهرود می باشم.

 

2- ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت چیست و بنیادشهید و امور ایثارگران دراین زمینه چه وظایفی دارد؟

فرهنگ ایثار بخشی از دین ما بوده و هست و اسلام و خاصه فرهنگ تشیع با الهام از قیام عاشورا با شهادت و خون شهدا پا بر جا مانده است. شهادت عالی ترین درجه ای است که خداوند متعال به بنده های خاص خود عنایت می نماید. همانگونه که مطلع هستید هدف از خلقت انسان همانگونه که در قرآن عنوان گردیده است کمال است و شهادت کمال انسان می باشد.

در جامعه ای که امروزه در آن زندگی می کنیم یاد آوری این موضوع (ترویج فرهنگ ایثار وشهادت ) از ضروریات است. چرا که اگر چیری برای ما تکرار نگردد خیلی زود آن را به فراموشی می سپاریم.

بنیاد شهید نیز مانند خیلی از سازمانها وظیفه ترویج فرهنگ ایثار وشهادت را در جامعه به عهده دارد. سازمان محیط زیست به مردم یاد آوری می کند؛ آموزش می دهد (کار ترویجی) که محیط خود را تمیز نگه دارند و ...

وظیفه اصلی بنیاد شهید نیز زنده نگه داشتن یاد شهیدان ومعرفی آنان در راستای ترویج فرهنگ ایثار وشهادت در محیط جامعه است. 

دو تن از جانبازان شهرستان سمنان از سوی رئیس بنیاد شهرستان ، مورد قدر دانی قرار گرفتند

3- وضعیت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان را چگونه ارزیابی می کنید؟

بنیاد شهید استان سمنان در خیلی از شاخص ها رتبه های بالایی را دارد. مثلاً جمع آوری وچاپ وصایای شهدای استان.

 

4- عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان در زمینه ایجاد رضایتمندی و همچنین تعامل با دستگاهها اجرایی استان در ارائه خدمات بهتر بنیاد را چگونه ارزیابی می کنید و برنامه آیندۀ شما، شامل چه محورهای است ؟

ابتدا تعریف رضایت مندی را عنوان کنم: رضایت مندی در بنیاد شهید این نیست که ارباب رجوع هرچه خواست برای او تامین کنیم. ما نیز مانند تمام سازمانها موظف به اجرای قانون هستیم. بنابراین رضایت ارباب رجوع در بنیاد شهید هم مانند تمام سازمانهای عمومی دولتی تابع شرایط خاص می باشد. در حال حاضر تعامل خوبی در چهار چوب قانون با سایر دستگاهها برقرار می باشد.

اما برنامه اینجانب ایجاد تعامل بیشتر با سازمانهای فرهنگی و معرفی بیشتر این قشر از عزیزان در حوزه ایثار و شهادت می باشد.

 

5- برنامه های شما برای رسیدگی بیشتر به خانوادۀ معزز شهدا بخصوص شهدای مدافع حرم در استان سمنان چیست؟

رسیدگی به امور خانواده های شهدا و ایثار گران در بعد  خدمات رفاهی براساس ضوابط وقوانین امکان پذیر است به عنوان مثال بحث استخدام ایثارگران؛ در این بخش تا زمانی که دولت محترم مجوز استخدام صادر نکند هیچ کاری را نمی توان انجام داد. اما کاری که ما می توانیم انجام دهیم این است که با برگزاری کلاسهای آموزشی متقاضیان کار را به بخش خصوصی راهنمایی نماییم.

در مورد شهدای حرم نیز مانند سایر شهدا به خانواده آنان خدمات داده می شود.

 

6- آمار شهدا، جانبازان و آزادگان آنها در استان سمنان چقدر است؟

تعداد شهدای استان حدود 3000 شهید می باشد و جانبازان نیز حدود 7000 نفر می باشند. آزادگان نیر حدود 300 نفر در استان هستند. شهدای حرم تا این لحظه حدود 20 نفر می باشد.

 

7- وضعیت ساماندهی گلزارهای شهدای استان سمنان و همچنین گلزار شهدای سرخه چگونه است؟

گلزار های شهدا بعنوان سندهای رسمی این نظام تقریباً بازسازی شده اند تعدادی نیز باقی مانده اند که انشاء الله در حال انجام می باشند. گلزار شهدای سرخه نیز در مراحل پایانی کار خود می باشد.

 

دیدارهای طرح سپاس در شهرستان سمنان

8- شما نیز از خانوادۀ معزز شهدا هستید. لطفا از شهید همتیانفر بگوئید. وقتی خبر شهادت این بزرگوار را شنید چه عکس العملی از خود نشان دادید؟

شهید علیرضا همتیانفر پسر خاله و اولین داماد(شوهر خواهر من) خانواده بود. خاطرات زیادی از ایشان دارم اما آخرین خاطره، آخرین اعزام وآخرین دیدار من با او می گویم.

تنها دخترش تاره  به دنیا آمده بود تنها سه روز از تولدش می گذشت. همسر وفرزندش را از خانه خودشان  به خانه پدر من آورده بود. من مدرسه بودم ساعت 12 ظهر بود. در حال بازگشت به خانه بودم. سر کوچه آقا رضا با ساک جبهه اش داشت می رفت. گفتم آقا رضا کجا؟ گفت جبهه. با ناباوری گفتم الان؟ گفت آره ولی حواست به خواهر وخواهر زادت باشه و رفت...

الان هم خیلی وقتها به یادش هستم و به یاد خاطره های خوش اون موقع. یادش به خیر؛ روحش شاد .

خبر شهادت شهید همتیانفر؛ باورم نمی شد. همش به فکر آخرین دیدار بودم. تازه 13 سالم بود. خیلی دلم می خواست برم جبهه ولی سن کم وخانواده مانع بود.

 

9- اگر قرار باشد سخنان شما به گوش شهدا برسد چه می گویید؟

شهدا زنده و نزد خدا روزی می خورند. شهدا مارا می بینند وبرای ما ناراحتند. چرا که امروز من خودم از اهداف آنها فاصله گرفته ام. تو زندگی نامه شهدا وارد که میشیم ؛ وصیتنامه هاشونو که می خونی (براساس آمار مستند) بیشتر از 90 درصد آنها ما را سفارش کردند که پیرو ولایت فقیه باشیم. چند رصد ما پیرو ولایت هستیم؟ ما اگه بخواهیم پیرو ولایت فقیه باشیم باید سختی بکوشیم. برای همین به همه شهدا میگم شهدا شرمنده ایم ...

 

10- نظر شما در مورد مردم شهرستان سرخه را بگوئید؟

یکی از افتخارات من از بچه گی این بود که بگم سرخه ای هستم. من سرخه و سرخه ای ها را از صمیم قلبم دوستم دارم و به هرجایی که برسم با افتخار میگم سرخه ای هستم.

مردم سرخه از خون گرم ترین انسانهای دنیا هستند وجالب تر اینکه سهم بزرگی در انقلاب دارند. از لحاظ ایثار گری هم جزو شهرهای تراز اول در استان می باشد.

 

11- و کلام پایانی شما ؟

ممنون از اینکه تو کار خود جدی هستید. از خداوند متعال سلامتی شما و خانواده محترمتان را خواهانم. امیدوارم عاقبت بخیر بشی.



|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0


مطالب مرتبط با اين پست
مي توانيد ديدگاه خود را بنويسيد


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








بک لینک در 550 (وبلاگ و وبسایت) با اتوریتی بالا

منوي کاربري


عضو شويد


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشي رمز عبور؟

عضويت سريع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نويسندگان
نظر سنجي

آخرين مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تبلیغات متنی
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

دانلود اهنگ شاددانلود رمان عاشقانه بدون سانسور سیستم وبلاگدهیخرید هاست لینوکس طراحی چتروم در تبریزکانکس مسکونی ارزانثبت شرکت ارزان قیمت بیت کوئینسایت طراحیازاد طرح دانلود بازی بدون سانسور دانلود والپیپر عاشقانه جدید دانلود فیلم خارجیدانلود کلیپ خنده دار آشپزی ایرانیعکس نوشته های عاشقانه دانلود نرم افزار 2017 اطلاعات پزشکی پنل اس ام اس انجمن تفریحی حد و حدود دکوراسیون داخلی اداری مجله پوست و مو رابطه جنسی در دوران عقد سایت قرانی دانلود موزیک جدید عکس و بیوگرافی دانلود بازی انلاین دنا موو دانلود نرم افزار سایت سرگرمی تکناز شلوغ چت الوند وب فیلم ایرانی 96 تور اروپا ارزان مجله خودرو خارجی بازی اندروید رایگان دانلود اهنگ قدیمی دعای خوابدعا برای پولدار شدن خبرگزاری بورس دانلود اهنگ ایرانی دانلود عکس متن داربای کاسیو اخبار روز ایران و جهان سایت تفریحی و سرگرمی دانلود آهنگ جدید احسان خواجه امیری ضرب المثل های خنده دار دانلود بازی چند نفره اندروید قیمت انگشتر جواهر سایت ماشین خودرو برلیانس محصولات ورزشی دانلود کلیپ آموزش رقص دانلود نرم افزار تلگرام دانلود عکس عاشقانه اخبار سیاسی اس ام اس آرزوی سفر خوش آلاله چت مجله غزاله دانلود عکس اس ام اس تولد عاشقانه دانلود والپیپر اچ دی دانلود آزمون رشته ریاضی دانلود نرم افزار دوست دختر یابی دانلود نرم افزار حسابداری رایگان تعرفه طراحی چت روم پایگاه خبری دانلود کتاب آموزش سحر و جادو قیمت خط موبایل ثابت مدل مانتو تنگ و کوتاه نمونه سوالات تافل دعا ثمانین ایه دانلود کلیپ جنیفر لوپز مدل لباس پاکستانی سایت تفریحی سرگرمی سایت تفریحی سرگرمی دانلود موزیک ایرانی